Door Maarten van den Bos op 17 februari 2016

PvdA Stelt vragen maatschappelijke huurprijs

In februari 2012 heeft de gemeenteraad het Accommodatiebeleid vastgesteld. Uitvloeisel hiervan was het heffen van een ‘maatschappelijk’ huurtarief voor verenigingen die gebruikmaken van gemeentelijke accommodaties. De invoering van dit tarief – in 2013 vastgesteld op 40 euro per vierkante meter – leidde tot veel onrust onder verenigingen, maar ook tot veel creativiteit. Sommigen namen hun gebouw over in eigen beheer, anderen zijn met de gemeente in onderhandeling over koop van hun accommodatie. Nu echter heeft het college als een donderslag bij heldere hemel besloten de eerder vastgestelde maatschappelijke huurprijs niet te gaan invoeren. Hierover stelde de Partij van de Arbeid vandaag schriftelijke vragen aan het college.

SchriftelijkeVragen_huur_PvdA