Wethouder

Ruimtelijke ordening & Omgevingswet, Duurzaamheid, Natuur & landschap, Vergunningverlening Toezicht & handhaving ODRA, Grondstoffenbeleid & milieu

Over Maarten van den Bos

[email protected]

Na acht jaar raadslidmaatschap werd Maarten van den Bos op 25 mei 2022 door de raad benoemd als wethouder Ruimtelijke Ordening, handhaving, duurzaamheid en milieu. Maarten werd op 8 september 1984 geboren in Rotterdam en woont inmiddels alweer zo’n 15 jaar met zijn gezin in Bemmel.

Voor zijn wethouderschap was hij onder meer als historicus verbonden aan de universiteiten van Amsterdam en Utrecht en werkte hij als algemeen secretaris voor de Banning Vereniging, een aan de Partij van de Arbeid verbonden denktank.

De komende jaren is hij binnen het college verantwoordelijk voor ruimtelijke ordening, de invoering van de omgevingswet, functieverandering, huisvesting van arbeidsmigranten, handhaving en omgevingsdienst, natuur, landschap en water, milieu en grondstoffenbeleid, duurzaamheid, klimaat- en energiebeleid.

Meer weten? Lees hier meer over het college en het coalitieakkoord of volg Maarten op twitter. Vragen over de gemeente, zijn portefeuille of andere onderwerpen kunnen naar [email protected].