Maarten van den Bos werd op 8 september 1984 geboren in Rotterdam. Inmiddels woont hij met zijn gezin al weer meer dan tien jaar met veel plezier in Bemmel. Sinds 2014 is hij fractievoorzitter voor de PvdA in de Raad van Lingewaard.

Na ongeveer tien jaar als onderzoeker en docent aan onder meer de universiteiten van Amsterdam en Utrecht is hij nu algemeen secretaris van de Banning Vereniging, platform voor debat over en onderzoek naar religie en politiek in de moderne samenleving. Onlangs verscheen van hem een boek over de geschiedenis van deze vereniging, in 1919 opgericht als Arbeidersgemeenschap der Woodbrookers.

In de Raad probeert Maarten constructief maar kritisch oppositie te voeren. Veel aandacht ging daarbij naar de verhouding tussen overheid en inwoner. In 2015 nam de Raad een door hem geschreven initiatiefvoorstel hierover aan. Ook deed hij tal van voorstellen op het gebied van werk, zorg en armoedebestrijding. In deze periode hebben ook de nieuwe omgevingswet en de vraag hoe we om willen gaan met de ruimte in onze gemeente zijn aandacht.

Meer weten? Volg Maarten op Facebook en Twitter. Een probleem in de eigen omgeving of in het contact met de gemeente? Of graag een keer in gesprek? Mail naar maartenvandenbos@hotmail.com.