24 januari 2018

Meer woningen voor jonge gezinnen

Lingewaard moet meer ruimte maken voor jonge gezinnen. Die oproep deed onze kandidaat Gijs van der Elst deze week in Gemeentenieuws. Er zijn meer woningen nodig. Koopwoningen, maar vooral ook sociale huurwoningen. Om jongeren de kans te geven in Lingewaard te blijven, jonge gezinnen de kans te bieden naar Lingewaard te komen en ervoor te zorgen dat wachttijden tot zestien jaar tot het verleden gaan behoren.

En laat duidelijk zijn, er is een probleem. Kijk alleen al naar de prognose van het aantal leerlingen op de Lingewaardse basisscholen en je ziet de vergrijzing in een oogopslag. Het aantal kinderen in de gemeente neemt af. Dat kan je zien als een natuurverschijnsel, maar is het niet beter te proberen de trend te keren?

Om met dit probleem aan de slag te gaan is Gijs kandidaat-raadslid, nummer 3 op de lijst van de PvdA Lingewaard. In ons verkiezingsprogramma pleiten we met hem voor een actief woonbeleid. Meer weten? Lees de paragraaf over wonen in ons programma en blijf ons volgen op Facebook.