5 januari 2023

Een nieuw jaar, een nieuwe rol, een ander geluid

Het was al enige tijd stil, op onze website. Op de mooie verkiezingsuitslag – een verdubbeling, van een naar twee zetels – volgde een informatieronde waar de PvdA voor ons toch nog relatief onverwacht als een van de beoogd coalitiepartners uit naar voren kwam. Op de informatie volgde onderhandelingen, een mooi coalitieakkoord, een nieuwe rol als coalitiefractie en wethouder en het toewerken naar de eerste begroting van deze nieuwe periode. Een begroting die werd geschreven en behandeld in complexe tijden.

Bij al die ontwikkelingen en al die veranderingen schiet het schrijven van een korte reflectie voor de website er nog wel eens bij in. En dat is jammer. Politiek is een prachtig vak en daarover kun je niet vaak genoeg vertellen. Over wat je als partij in de raad doet met het mandaat dat je van de inwoner hebt gekregen. Over de verschillende dossiers waar je een oordeel over moet vellen, vragen die je stelt, speerpunten die je vervat in moties en amendementen. Juist daarom pakken we dat ook weer op: zo veel mogelijk vertellen we op deze pagina wat de fractie meemaakt, doet en vindt.

En hoewel we natuurlijk dezelfde partij zijn gebleven, spreekt die een wat andere taal de komende jaren. De afgelopen acht jaar was Maarten van den Bos als lid van de raad namens de PvdA een eenmansfractie. De berichten op deze site waren dan ook vaak van zijn hand. Maar na de verkiezingen is Maarten als wethouder toegetreden tot het college. De fractie bestaat nu uit Sylvia Swart en Jerke Kloek. Zij zullen dus de komende jaren namens de PvdA het woord voeren. In de raad en daarbuiten.

Als PvdA Lingewaard hechten we veel belang aan het open en eerlijk vertellen over wat we doen en waarom we welke keuze maken. Houd daarom ook de komende jaren onze website, twitter en facebook in de gaten. En gaat het niet over die thema’s die u wel belangrijk vindt? Schroom ons een vraag, suggestie of kritische kanttekening voor te leggen. Dat kan via onze contactpagina.

Voor dit moment wensen we u alle goeds voor 2023!