17 januari 2018

Voor de Toekomst

Vorige week verscheen het verkiezingsmanifest van de PvdA Lingewaard getiteld Voor de toekomst. Een ambitieus programma, een pleidooi gehouden voor een actieve en sterke lokale overheid die aan de slag gaat met de grote thema’s van de komende jaren: vergrijzing, leefbaarheid en duurzaamheid. Een lokale overheid die ervoor zorgt dat mensen zeker kunnen zijn van een fatsoenlijk inkomen, goed werk, een prettige woning en een goede start in het leven van hun kinderen.

Maar politiek is mensenwerk. Verkiezingen gaan in essentie om vertrouwen. Dat stel je in partijen en ideeën, maar toch vooral in mensen. Daarom vertellen we u graag over de mensen die de komende jaren namens de PvdA aan de slag gaan voor onze gemeente. Lijsttrekker is huidig fractievoorzitter Maarten van den Bos, die de afgelopen jaren op tal van onderwerpen heeft laten zien dat ook een kleine partij het verschil kan maken. Ook Sylvia Swart uit Bemmel heeft de afgelopen jaren al de nodige politieke meters gemaakt. Zij wil de komende jaren verder aan de slag met goed werk voor iedereen. Gijs van der Elst uit Huissen is een politiek nieuw gezicht, maar met zijn ervaring als voorzitter van de huurdersvereniging van WaardWonen wil hij zich gaan inzetten voor meer sociale huurwoningen in Lingewaard. Ook ervaren rot in het vak Henry Peren uit Bemmel blijft politiek betrokken, en dan vooral bij lokale bedrijvigheid en economie. Aanstormende jonge talenten Mirjam Hulshof en Jerke Kloek – in onze regio werkzaam in zorg en onderwijs – vertalen hun kennis en ervaring graag naar een politieke betrokkenheid. Paul Verhoeven uit Gendt completeert de top-zeven.

De komende tijd stellen we onze mensen graag uitgebreid aan u voor. Volg ons op Facebook, waar elke week een kandidaat laat weten waarom hij of zij zich de komende jaren wil inzetten voor het Lingewaard van de toekomst.