30 april 2017

PvdA Lingewaard komt Speel-o-theek Huissen te hulp

Afgelopen zaterdag heeft PvdA Lingewaard de Pluim uitgereikt aan Speel-o-theek Zwaan Kleef Aan Huissen. Met het uitreiken van de Pluim toont de partij haar waardering voor de Speel-o-theek, die zich niet alleen inzet voor de bestrijding van kinderarmoede, maar ook bijdraagt aan duurzaamheid en solidariteit doordat speelgoed wordt gedeeld en hergebruikt.

Tijdens het uitreiken van de Pluim werd duidelijk dat de Speel-o-theek in 2018 uit het huidige pand aan de Langekerkstraat wordt gezet. Een alternatieve, betaalbare lokatie vinden is moeilijk, waardoor de toekomst van deze vrijwilligersorganisatie onzeker is.

Naar aanleiding van de onlangs door de PvdA georganiseerde avond over kinderarmoede, heeft de gemeente besloten in de toekomst een abonnement op de Spelotheek aan te bieden aan minima in Lingewaard. Diezelfde gemeente zet nu de toekomst van de Spelotheek op het spel door het huidige pand te sluiten zonder een alternatieve lokatie te bieden. PvdA Lingewaard zal schriftelijke vragen aan het college stellen over deze gang van zaken en roept de gemeente op zich te houden aan de eerder uitgesproken inspanningsverklaring om een alternatieve ruimte te vinden.