Misjá Heinink

Over Misjá Heinink

Misjà Heinink werd op 21 juni 1947 geboren in Zwolle en is na nogal wat omzwervingen via Amsterdam-Amersfoort-Bergen op Zoom-Den Haag/Rotterdam-Amsterdam en Noord Groningen ruim 25 jaar geleden uiteindelijk in Bemmel beland.

Misjà is van huis uit pedagoog-onderwijskundige en was tot voor kort nog in allerlei rollen werkzaam in, voor en van het onderwijs als docent, onderzoeker, adviseur en bestuurder. Hij is al zo’n 40 jaar lid van de PvdA, maar behalve ooit als lokaal bestuurslid nooit actief geweest aan het politieke front.

Misjà haalt van oudsher als vrijwilliger vooral voldoening uit bestuurlijke maatschappelijke activiteiten. Recent is hij in diverse functies nog actief (geweest) in onder meer het Lingewaardse seniorenwerk (KBO Bemmel-Doornenburg, SAB, SNL), als voorzitter van de TheaterKerk Bemmel, als secretaris van de stichting muziekgezelschappen Bemmel en als secretaris-penningmeester van de stichting Jazz in Arnhem.

Misjà hoopt in de komende periode op de omslag naar een gemeentebestuur dat niet alleen in woorden maar ook in daden meer vertrouwen in (de kracht van) mensen uitstraalt.  Naar een Midden-Amerikaans gezegde luidt zijn levensmotto: ‘de weg opent zich al lopende’.