21 maart 2019

Werkzaamheden N839 (Van der Mondeweg) Haalderen-Gendt

Vanaf 18 maart voert de Provincie Gelderland werkzaamheden uit aan de N839 (Van der Mondeweg) Haalderen-Gendt. Inmiddels is duidelijk dat deze werkzaamheden zorgen voor aanzienlijke verkeershinder, bijvoorbeeld in Bemmel. Gedurende de spits is het in zowel ochtend- als avonduren druk op (toegangswegen tot) de Papenstraat. Ook het verkeer vanuit en naar de Essenpas heeft daar veel last van. Omdat de route via de Van Nispenlaan naar de rotonde de enige officiële uitrit is vanuit de wijk, is er voor bewoners geen alternatief mogelijk. Dit in combinatie met het vele fietsverkeer op zowel de Papenstraat als op de rotonde Van der Mondeweg/Van Nispenlaan, maakt dat er onveilige situaties dreigen te ontstaan. Daarenboven bereikten ons via verschillende kanalen zorgen van bewoners van de Essenpas, in geval van een calamiteit zit de wijk volkomen op slot.

Iedere inwoner moet zeker kunnen zijn veilige wegen en een zo vlot mogelijke doorstroming. Daarom hebben hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het college. Daarbij roepen wij het college op zo snel mogelijk te kijken wat er mogelijk is om veiligheid en doorstroming te verbeteren en (misschien tijdelijk) alternatieve routes van en naar de Essenpas open te stellen.

Waar ben je naar op zoek?