Verkiezingsprogramma & Kandidatenlijst vastgegeld

18 december 2021

Op dinsdag 14 december hebben de Partij van de Arbeid Lingewaard tijdens een digitale ledenvergadering unaniem ingestemd met de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14, 15 en 16 maart 2022.

De lijst wordt zoals bekend aangevoerd door huidig fractievoorzitter Maarten van den Bos en ook de top van de lijst was door de leden al in oktober vastgesteld. De lijst is nu aangevuld met betrokken partijleden uit de gemeente, elk met hun eigen expertise en achtergrond. De partij is trots op een mooie lijst van kandidaten die vol vertrouwen onze plannen voor een eerlijker en fatsoenlijker Lingewaard aan de kiezer zullen voorleggen.

Ook het verkiezingsprogramma werd afgelopen oktober door de leden in concept vastgesteld. Daarna werd het online gezet, zodat alle inwoners van onze gemeente erop konden reageren. Tal van mensen namen de moeite om soms zeer uitvoerig in te gaan op onze voorstellen. Dat leverde meer dan dertig aanvullingen, opmerkingen en vragen op. Die hebben we verwerkt, de leden hebben vervolgens het definitieve programma vastgesteld. Het is te vinden op https://verkiezingen.pvdalingewaard.nl.

Lijsttrekker Maarten van den Bos: ‘Ik ben enorm blij met de reacties van inwoners, ons programma is er echt sterker van geworden. Sommige passages bleken onduidelijk, onderwerpen waarover mensen van ons wel graag een uitspraak wilden zijn toegevoegd en een aantal ideeën is verder uitgewerkt. Dat doen we volgende keer weer. Reageren blijft bovendien mogelijk, want elke vraag of opmerking is weer het begin van een goed gesprek.’

De komende maanden staan in het teken van de campagne. Die gaan we vol vertrouwen tegemoet. De gemeente heeft de afgelopen jaren te veel stilgestaan. Deels onvermijdelijk, door de verwoestende brand in het gemeentehuis en de pandemie die ons nu al bijna twee jaar in zijn greep houdt. Maar ook door het uitblijven van echte keuzes, te weinig lef en daadkracht bij het bestuur. Dat kan en moet anders. Juist daarom willen we samen met inwoners op weg naar een fatsoenlijker en eerlijker Lingewaard.

Onze mensen:

1. Maarten van den Bos