PvdA Lingewaard komt met sterke kandidatenlijst

18 oktober 2021

Afgelopen maandag hebben de leden van de Partij van de Arbeid Lingewaard unaniem de door het bestuur voorgedragen kandidaten voor de kop van de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar vastgesteld. Huidig fractievoorzitter Maarten van den Bos werd aangewezen als lijsttrekker. Sylvia Swart en Jerke Kloek volgen op nummer twee en drie. Mirjam Hulshof, Henry Peren en Paul Verhoeven maken de top zes compleet. De rest van de kandidatenlijst wordt in december bekend.

Lijsttrekker Maarten van den Bos: ‘Ik ben enorm vereerd dat de leden mij opnieuw hebben aangewezen als lijsttrekker en ben trots op de sterke kopgroep. De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt, veel voorstellen gedaan en heel wat weten binnen te halen. Of het nu gaat om meer betaalbare woningen, verkeersveiligheid of zorg en ondersteuning. De komende maanden gaan we met inwoners in gesprek over ons verhaal, op weg naar een mooi resultaat in maart.’.

Het afdelingsbestuur is blij met de lijst. ‘Het gaat stuk voor stuk om mensen die hun sporen in Lingewaard hebben verdiend, die weten wat er speelt’, zegt afdelingssecretaris Thijs Hulshof. ‘Er staat veel kwaliteit op de lijst. Niet voor niets werd Maarten van den Bos genoemd als een van de betere raadsleden in de regio in een onderzoek in De Gelderlander afgelopen april. Dat zegt wel wat. We zijn blij dat hij er nog een keer de schouders onder wil zetten en hebben een goed team om hem heen weten te bouwen.’

Door de leden werd afgelopen maandag ook gesproken over het verkiezingsprogramma. Dat is in concept af, de komende weken worden de puntjes op de i gezet. ‘Begin november komt het dan online, waarna inwoners kunnen reageren. Die reacties gaan we verwerken, waarna het definitieve programma in december wordt vastgesteld’, vertelt Hulshof.

Waar ben je naar op zoek?