10 november 2021

Over de begroting 2022 van de gemeente Lingewaard

Deze week bespreken we de begroting, de laatste van deze periode. Waarin we als PvdA weer laten zien dat we andere keuzes maken. Dus geen miljoenen verslindend project om twee bochten in de Karstraat recht te leggen, maar echte investeringen in veiliger verkeer. Niet het geld dat we krijgen voor jeugdzorg laten weglekken, maar reserveren zodat we op termijn niet hoeven bezuinigen op zorg en ondersteuning. Niet wegkijken als mensen steeds moeilijker de eindjes aan elkaar kunnen knopen omdat de energiekosten en de huren stijgen, maar een aanvalsplan armoede (samen met de SP) om mensen echt te helpen.

Laten zien dat het anders kan, eerlijker. Dat hebben we de afgelopen jaren gedaan en blijven we doen. Onze keuzes hebben we opgeschreven in ons verkiezingsprogramma. Hoe we samen de wooncrisis oplossen. Hoe we samen zorgen voor een eerlijk antwoord op de uitdagingen van de klimaatcrisis. Hoe we samen staan voor een sociale gemeente waarin iedereen met opgeheven hoofd mee kan doen.

Sinds begin deze maand staat het online, omdat we benieuwd zijn naar uw reacties, aanvullingen en kritische kanttekeningen. We gaan er graag met u over in gesprek. Omdat democratische politiek iets is van, voor en door inwoners.

Ik ben Maarten van den Bos, lijsttrekker van de PvdA in Lingewaard. Meedenken? Laat uw reactie op onze keuzes achter op deze pagina, en we spreken elkaar de komende tijd. Graag tot ziens!